Wiadomości

Chcą puścić ruch z „trójki” przez Dargobądz. Mieszkańcy nie zgadzają się

Published

on

Wykonawca budowy ekspresowej „trójki” spotkał się we wtorek z mieszkańcami Dargobądza, żeby zakomunikować im konieczność poprowadzenia objazdu przez ich miejscowość, na czas budowy ekspresówki. To oznacza, że w ciagu doby przez Dargobądz przejedzie 12 000 pojazdów – w tym „tiry” wypełnione ładunkiem jadące do Terminala Promowego w Świnoujściu.

Objazd ma być zorganizowany od marca do grudnia 2022 roku. W zamian wykonawca zaproponował wykonanie nakładki zniszczonej drogi.

Poprowadzenie tak dużego ruchu przez Dargobądz, oprócz zagrożenia dla mieszkańców i utrudnienia dla ruchu pojazdów, spowoduje zwiększenie skażeń i hałasu niekorzystnego dla mieszkańców miejscowości.

– Jeżeli dobrze liczę, to w ciagu minuty pod oknami będą nam przejeżdżały dwa tiry – mówi jeden z mieszkańców. – A przez cały czas trwania objazdu przejedzie tędy ponad 3 mln pojazdów – podkreśla.

W spotkaniu uczestniczyła burmistrz Wolina Ewa Grzybowska, która zapewniła mieszkańców, że nie będą podjęte decyzje, które miałaby obniżyć bezpieczeństwo mieszkańców Dargobądza.

Sprawdziliśmy ile pojazdów przejeżdżało przez Dargobądz przed wybudowaniem obwodnicy.

Według danych GDDKiA w 2000 roku przejeżdżało tamtędy 5600 pojazdów na dobę (347 pojazdów ciężarowych z przyczepą). Według ostatniego pomiaru ruchu z 2020 roku, po obwodnicy przejeżdża 12109 pojazdów na dobę (1917 pojazdów ciężarowych z przyczepą). To oznacza, że na przestrzeni 20 lat ruch pojazdów ciężarowych wzrósł o 552%.

Inwestycję o długości 33 km podzielono na dwa odcinki: Świnoujście – Dargobądz oraz Dargobądz – Troszyn.

Pierwszy odcinek Świnoujście – Dargobądz rozpocznie swój bieg od połączenia z tunelem w Świnoujściu, niedaleko terminala promów morskich, a jego koniec znajdować się będzie na zachód od węzła Dargobądz. Długość tego odcinka inwestycji wynosi 17 km. Na trasie powstaną węzły drogowe: Świnoujście, Świnoujście LNG, Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje.

Drugi odcinek o długości 17 km zostanie połączony z obwodnicą Troszyna. Obejmie on budowę węzła Dargobądz, Wolin Zachód oraz Wolin Wschód. Na tej trasie zostaną wybudowane wiadukty, dwa mosty, estakada oraz przejścia dla zwierząt, a obwodnica Wolina stanie się dwujezdniowa.

Planowany termin zakończenia prac przewidziany jest na połowę 2024 roku.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najczęściej czytane

Exit mobile version